Cum s-a schimbat fitnessul in 2020 si care sunt tendintele pentru 2021?

Pandemia de noua luni pe care am traversat-o in 2020 a condus la schimbari majore legate de cum, cand si unde facem sport. Dupa ce locatiile sportive din intreaga lume si-au inchis portile la jumatatea lunii martie, nu ne-a trebuit prea mult sa realizam ca sala este orice loc in care iti poti aseza salteaua de lucru.

Potrivit datelor companiei de analiza Comscore, luna martie a anului 2020 a adus cu sine o crestere de 147% fata de anul anterior in ceea ce priveste consumul de clipuri video de fitness pe aplicatiile de streaming, pe platformele cu abonament si pe cablu. Dupa care, in luna iunie, YouTube a anuntat ca de pe 15 martie vizualizarile zilnice de clipuri video care aveau in titlu sintagma “antrenamente acasa” au cunoscut o crestere de 515%!

Anul acesta a schimbat in foarte multe moduri felul in care arata viata noastra. Iar rutina de fitness este si ea o zona in care am vazut schimbari majore. Un nou raport privind tendintele, publicat de ClassPass, un site cu abonament, care permite membrilor sa rezerve ore de fitness personale si tratamente de wellness intr-o varietate de locatii, ne da cateva indicii cu privire la modul in care au evoluat obiceiurile noastre in ultimul an, dar si cu privire la asteptarile pe care le putem avea pentru 2021.

Izolarea la domiciliu din ultimele noua luni a dat multora dintre noi flexibilitatea de a se re-angaja intr-o rutina de fitness (sau macar de se adapta la o rutina de acest fel pentru un dram de sanatate intr-o lume in care traim si muncim deopotriva). Practic 25% dintre profesionisti fac acum mai mult sport decat faceau la inceputul pandemiei COVID-19, potrivit raportului ClassPass.
Iar schimbarile pe care le-am vazut in acest an vor deveni trenduri in anul pe care tocmai l-am inceput.

Vrei sa stii cum se schimba rutinele de fitness? Iata concluziile majore ale raportului si ce inseamna ele pentru programul tau de fitness in 2021.

Pauza de pranz s-a intors

Cum s-a schimbat fitnessul in 2020 si care sunt tendintele pentru 2021? 1

S-au dus vremurile in care ajungeai la birou si nu te mai ridicai de pe scaun timp de opt-noua ore. Pentru prima data dupa mult timp, oamenii isi iau pauza de masa si folosesc timpul pentru a transpira.
„Pentru prima data, ora 12.00 la pranz este cel mai popular moment de antrenament in timpul saptamanii”, se arata in raport. „Antrenamentele la pranz au avut parte de o crestere a popularitatii de 67%.

Aceasta schimbare poate fi atribuita in mare masura prevalentei muncii de acasa si lejeritatii de a participa la intalniri virtuale care nu necesita dus. Chiar si acum, cand in unele tari oamenii s-au intors in salile de sport, intervalul din jurul orei 12.00 in timpul saptamanii pentru cursurile fata in fata este mai popular acum decat inainte de perioada de izolare”.

In plus, expertii in sanatate sunt de parere ca antrenamentele la pranz sunt benefice pentru sanatatea fizica si mentala, precum si pentru productivitate.

Accent pe fitnessul reconfortant

Cum s-a schimbat fitnessul in 2020 si care sunt tendintele pentru 2021? 2

Grija fata de sine si sanatatea mentala au fost tendinte din ce in ce mai accentuate in ultimii ani, in spatiul de wellness. Dar nivelurile uriase de stres din 2020 au condus la o crestere si mai mare a popularitatii fitnessului facut in scopul imbunatatirii sanatatii noastre mentale si emotionale.

Tipurile de fitness reconfortant – Yoga, Pilates si Barre – au ocupat cele mai multe pozitii din topul cinci al celor mai populare antrenamente online din 2020 (iar meditatia si stretchingul au ajuns si ele in primele 10 pozitii), deoarece abonatii salilor de fitness au solicitat modalitati de gestionare a stresului pandemic.

Toate vechile motivatii pentru mentinerea unei forme fizice de invidiat au trecut in plan secund in ultimele noua luni. Vacantele tropicale, nuntile, reuniunile, toate aceste evenimente fata in fata care ne faceau in trecut sa ne concentram pe atingerea unei „greutati target” au devenit ceva virtual sau au fost amanate fara drept de apel.

Pentru prima data, din ce in ce mai multi membri ai comunitatii pasionatilor de fitness incep sa inlocuiasca acum aceste obiective si idei legate de un tip ideal de corp cu insusirea unor notiuni ce tin de modul in care pot fi mai prezenti si mai constienti de propriile corpuri. Este o evolutie importanta care face ca lumea fitnessului sa devina un spatiu mai primitor si pentru cei care isi doreau in trecut sa patrunda in tainele sale.

Un hibrid digital/personal

Cum s-a schimbat fitnessul in 2020 si care sunt tendintele pentru 2021? 3

Antrenamentele digitale vor ramane populare datorita nivelului de comoditate si confort pe care il ofera, dar asta nu inseamna ca orele fata in fata au devenit deodata desuete. Sondajul a constatat ca 92% dintre angajati spera sa se intoarca in salile de fitness si de sport in 2021, 40% planificand sa se intoarca exclusiv la antrenamentele fata in fata cand vor simti ca e sigur sa faca asta.

Anul trecut ne-a aratat ca fitnessul digital are beneficiile sale incontestabile. E comod si elimina unele dintre barierele financiare si temporale cu care ne-am putea confrunta pentru a ajunge la un curs fata in fata, precum si orice problema legata de lucrul cu alte persoane. Oamenii invata sa se simta ca acasa in propriul corp, atat din punct de vedere fizic cat si mental, iar asta este excelent.

Asa se explica si de ce jumatate dintre respondenti au in plan pentru 2021 un mix hibrid intre antrenamente in studio si antrenamente acasa. Raportul a constatat ca membrii isi doresc sa participe la clase cu echipamente grele precum HIIT, ciclism, Pilates si box, la sala, pornind de la ideea ca acest tip de antrenamente sunt dificil de facut acasa si ca astfel oamenii se vor baza pe participarea personala.

Comunitatile de fitness sunt extrem de importante pentru o stare buna fizica, mentala si sociala si, desi optiunile digitale i-au ajutat pe oameni sa traverseze pandemia, ele nu pot umple complet golul de conectare cu alte persoane si ideea de a te antrena alaturi de colegii de la sala si de instructor.

Salile care vor reusi sa mearga inainte dupa ce izolarea se va fi incheiat si dupa ce oamenii vor fi protejati prin vaccin vor fi cele care vor putea veni atat cu oferte fata in fata, cat si cu oferte digitale.

Modelul omnichannel va deveni singura modalitate prin care comunitatile de fitness vor putea ramane dinamice si vor putea crea experiente inovatoare atat in persoana, cat si digitale. Utilizatorii de acasa vor avea acces la sesiuni IRL, la ore transmise prin streaming live, sau la biblioteci on-demand.

Intram intr-o faza in care consumatorii vor decide ce functioneaza cel mai bine pentru ei, iar salile vor trebui sa le vina in intampinare indiferent de ceea ce isi doresc. Trebuie sa fie deschise 100% pentru clienti care ravnesc la socializare in interiorul comunitatii, ca si pentru participanti la clase fata in fata dar care au si un program neregulat si necesita ca unele clase sa fie online.

Toate aceste update-uri digitale facute de majoritatea salilor vor aduce – conform estimarilor specialistilor – o crestere de 30% an dupa an, ceea ce va duce piata de fitness online la o valoare estimata de 30 de miliarde de dolari in 2026!

Accesibilitatea ofertelor

Pe langa dezvoltarea de noi oferte digitale, aplicatiile si platformele de fitness-streaming se straduiesc sa puna mai mult accent pe accesibilitatea financiara. Antrenorii de top creeaza videoclipuri pentru YouTube, de pilda, in timp ce Nike Training Club s-a angajat recent sa isi transforme aplicatia intr-una complet gratuita. Orangetheory At-Home ofera, de asemenea, antrenamente gratuite atat pentru membri, cat si pentru cei care nu sunt membri, pe YouTube, pe site-ul propriu si pe aplicatie.

Nivel mai mare de personalizare

Cum s-a schimbat fitnessul in 2020 si care sunt tendintele pentru 2021? 4

Anul viitor vom asista, de asemenea, si la aparitia unor noi solutii la unele dintre problemele de lunga durata legate de produsele digitale de fitness, datorita investitiilor din partea unor companii precum Apple, Samsung, Google, Facebook si Amazon.

De exemplu, cei care isi fac griji ca se antreneaza insuficient sau, dimpotriva, ca se supra-antreneaza pentru ca nu lucreaza cu un antrenor, pot beneficia de o functie pe care Apple Fitness+ o va lansa in 2021 si care va oferi recomandari de antrenament pe baza intensitatii ultimei sedinte de training.

Tonal – gigantul pentru antrenament de forta, sustinut de Amazon, va introduce in 2021 Smart Flex, pentru a rezolva aceeasi problema: aceasta caracteristica hardware ajusteaza dinamic greutatile aparatului in timp ce ridici (pana la milisecunda) pentru a garanta ca ai parte de cel mai bun antrenament posibil.

Si Nike, care are un parteneriat de lunga durata cu Apple Watch, isi propune sa se concentreze pe mentinerea motivatiei la cote maxime atunci cand transpiri singur, oferind programe de antrenament, alergari ghidate si cursuri on-demand cu antrenori de top, in cadrul Nike Run sau aplicatiei Training Clubs, care apare pe ceas.

Antrenamentele in deplasare

Cum s-a schimbat fitnessul in 2020 si care sunt tendintele pentru 2021? 5

Un alt avantaj al antrenamentelor din sfera digitala? Capacitatea de a-ti oferi un antrenament in orice moment si in orice locatie te-ai afla. Poti face de pilda un antrenament de yoga cu antrenorul tau preferat de acasa chiar in vacanta in Maldive sau poti participa la un curs de box cand esti intr-o deplasare in scop de business si ai de consumat o gramada de energie negativa in urma unei intalniri care nu a mers asa cum te asteptai…

Pe de alta parte, datorita mediului virtual, optiunile tale de fitness nu vor mai fi limitate la orasul in care locuiesti sau in care te deplasezi. Datorita realitatii virtuale si aplicatiilor care ofera antrenamente live poti face sport oriunde in lume si cu orice antrenor iti doresti.

Posibilitatea de a “calatori” fie si virtual intr-o perioada in care calatoriile au fost puse pe hold destul de mult timp a fost o evadare binevenita, iar multi dintre cei care s-au atasat de sportul acasa au apelat la antrenori si sali din diverse colturi ale lumii.

Wellness-ul corporate va fi o necesitate, nu un lux

70% dintre angajati spun ca dupa grija fata de sanatate, beneficiile fitnessului sunt cele mai valoroase, iar patru din cinci angajati spun ca fitnessul a fost crucial pentru crearea unei noi rutine de munca de acasa.

Chiar si in aceasta perioada cand facem tranzitia inapoi catre munca de birou, angajatii nu numai ca vor dori ca fitnessul sa ramana o parte a programului lor zilnic, dar vor cere ajutorul angajatorilor pentru a face acest lucru posibil.
Wellnesul va trece de la ceva dragut, la ceva necesar, iar oamenii vor intelege treptat beneficiile pe care le aduce miscarea la locul de munca.

Din ce in ce mai multe companii inteleg ca este just si normal sa aiba un program corporativ de wellness. Este vorba, practic, despre a crea o stare de bine si de a profita de aceasta stare pentru a face afaceri de succes. Specialistii in wellness spera ca una dintre ideile de baza cu care vom ramane in urma pandemiei va fi convingerea angajatorilor ca miscarea si exercitiul fizic sunt esentiale pentru o stare buna a angajatilor si prioritizarea de catre acestia a cresterii nivelului de activitate fizica in timpul orelor de program.

Cum se va traduce asta exact in practica? Foarte probabil prin politici de incurajare a angajatilor sa fie mai activi pe parcursul zilei, prin normalizarea unor activitati precum intalnirile cu mers pe jos, stretching in echipa, sau antrenamente la pranz. Angajatii pot fi, de asemenea, incurajati sa iasa la plimbari in timpul zilei, in loc sa ia pauze de cafea. In plus, birourile pot fi dotate cu aparate eliptice, pentru a incuraja miscarea.

Energia comunitatii dusa in mediul virtual

Cum s-a schimbat fitnessul in 2020 si care sunt tendintele pentru 2021? 6

Ultima piesa a puzzle-ului de fitness pentru 2021 consta in gasirea unor modalitati de a reproduce energia si comuniunea unei clase de antrenament live.

Peloton este de mult timp varf de lance in zona crearii unei comunitatii si a unei conexiuni digitale pentru cei 3,6 milioane de abonati ai sai. Ba chiar, la inceputul pandemiei, instructorul principal si vicepresedintele Robin Arzon a tinut un antrenament transmis in direct pentru suficiente persoane cat sa umple Madison Square Garden.

Iata ca Peloton vine in 2021 cu noi caracteristici, intr-un efort de a ramane in fata plutonului intr-o zona in care se investeste masiv. La finele lui 2020, brandul a testat o versiune beta a unei functii numita „Sesiuni”, care permite celor care se alatura unei clase in termen de cinci minute sa concureze pe leaderboard, la fel ca intr-o clasa live.

Alte moduri in care brandurile digitale incearca sa incurajeze crearea unei comunitati in randul utilizatorilor lor includ o noua functie de antrenament de la Obé (in care poti invita pana la sapte prieteni sa transpire alaturi de tine) si lansari viitoare de la Mirror care iti permit sa mergi la un fel de intalnire de antrenament (“sweat date”), alaturi de un prieten sau sa participi la provocari fata in fata cu alti utilizatori in timpul unei ore live. Aceste oportunitati de conectare digitala sunt cu atat mai valoroase cu cat deocamdata este imposibil sa aduni grupuri mari laolalta.

Aceste experiente personalizate, precum si conexiunea cu formatorii si cu restul comunitatii sunt aspectele cele mai importante din ceea ce va inseamna fitnessul in 2021.
Indiferent de modul in care alegi sa transpiri anul acesta, fundamentele din fitness vor ramane aceleasi – un antrenament excelent cu un grup conectat de oameni, condus de un instructor inspirat, este ceea ce te aduce inapoi in fiecare zi.
Comunitatea, folosirea tehnologiei moderne si oferirea pe cat posibil a unor experiente fata in fata la sala fac ca fiecare picatura de transpiratie sa fie transformata in aur lichid pentru sali, ca si pentru pasionatii de fitness!

Surse: https://www.today.com/health/biggest-fitness-trends-look-2021-today-t204089

https://www.wellandgood.com/fitness-trends-2021/

Multumim pentru vot!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate